A videó az Nvidia legújabb, RTX 50-es sorozatú videokártyáinak hardveres felépítését, valamint az azzal kapcsolatos piaci trendeket elemzi.
Felmerül az úgynevezett ‘shrinkfláció’ jelensége, vagyis hogy a gyártó kevesebbet nyújt ugyanazon árszinten (például a 60-as osztályú kártyák valójában inkább 50-es hardverrel szereltek, de 60-as névvel árulják őket).
Az elemzés kitér arra is, hogy a VRAM mennyisége és sávszélessége mennyire maradt el a konzolok (PlayStation, Xbox) fejlődési ütemétől, illetve hogy a modern PC-s grafikus kártyák miért nem tudják tartani a tempót a játékfejlesztők igényeivel.
Történelmi adatok alapján bemutatásra kerül, hogy a jelenleg 300 dolláros ársávban kínált videokártyák a múltban lényegesen nagyobb memóriával és feldolgozókapacitással rendelkeztek, miközben ma már ‘gyengébb’ hardvert kapnak a vásárlók ugyanezért az összegért.
Felvetődik a kérdés, hogy a gyártók döntései (mint a VRAM stagnálása, árdrágulás) mennyiben tükrözik a valós gyártási költségek változásait, illetve mennyiben a verseny hiányát vagy éppen üzleti stratégiát. Felmerül a fejlesztések és árazás igazságossága is a felhasználók szempontjából.