A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 23 perc

Miért nem hozza az elvárt szintet az RTX 5060?

Az RTX 5060 valójában inkább egy 50-es szintű grafikus kártya, miközben 60-as áron árulják – a videó ennek hátterét és következményeit elemzi, valamint a VRAM stagnálásának problémáját is körbejárja.

A videó az Nvidia legújabb, RTX 50-es sorozatú videokártyáinak hardveres felépítését, valamint az azzal kapcsolatos piaci trendeket elemzi.

Felmerül az úgynevezett ‘shrinkfláció’ jelensége, vagyis hogy a gyártó kevesebbet nyújt ugyanazon árszinten (például a 60-as osztályú kártyák valójában inkább 50-es hardverrel szereltek, de 60-as névvel árulják őket).

Az elemzés kitér arra is, hogy a VRAM mennyisége és sávszélessége mennyire maradt el a konzolok (PlayStation, Xbox) fejlődési ütemétől, illetve hogy a modern PC-s grafikus kártyák miért nem tudják tartani a tempót a játékfejlesztők igényeivel.

Történelmi adatok alapján bemutatásra kerül, hogy a jelenleg 300 dolláros ársávban kínált videokártyák a múltban lényegesen nagyobb memóriával és feldolgozókapacitással rendelkeztek, miközben ma már ‘gyengébb’ hardvert kapnak a vásárlók ugyanezért az összegért.

Felvetődik a kérdés, hogy a gyártók döntései (mint a VRAM stagnálása, árdrágulás) mennyiben tükrözik a valós gyártási költségek változásait, illetve mennyiben a verseny hiányát vagy éppen üzleti stratégiát. Felmerül a fejlesztések és árazás igazságossága is a felhasználók szempontjából.