Az elemzés rávilágít arra az ellentmondásra, hogy noha több mint 125 millió előfizető fizet a YouTube Musicért (többségük a YouTube Premium csomag részeként), mégis kevesen használják aktívan zenei streamingre ezt a platformot. A legnagyobb zenei streaming szolgáltatók között a YouTube Music látszólag előkelő helyet foglal el, ám a számok mögé nézve kiderül, hogy csak töredéke az olyan önálló zenei szolgáltatásokhoz képest, mint a Spotify vagy az Apple Music.
Feltárásra kerül, hogy a legtöbb fizetős felhasználó valójában a reklámmentes YouTube élmény miatt fizet, míg magára a zenei platformra nincs valós piaci igény. Ennek egyik oka lehet a szerteágazó, sokszor zavaros felhasználói élmény, ahol a hivatalos dalok keverednek koncertfelvételekkel, podcastekkel és véletlenszerű zenemixekkel.
A videó hangsúlyt fektet arra, hogy a YouTube Music továbbra is elmarad a konkurensektől fontos funkciók, illetve a hangminőség terén is. Ezzel párhuzamosan felvetődik a kérdés, hogy a Google történetében mennyire rendszeresek a félresikerült, gyengén átgondolt szoftverek, amelyek a széles körű elérhetőségük ellenére sem vonzanak eléggé.
Érdekes felvetésként jelenik meg az is, hogy hiába kapják meg a felhasználók a zeneszolgáltatást a prémiumcsomagban, mégsem váltanak szokásaikon – ahogy azt a pszichológiai elméletek (például az endowment effect és a switching-cost) is magyarázzák. Felmerül, hogy mi kellene ahhoz, hogy egy ilyen szolgáltatás igazán elnyerje a közönség tetszését, és maga mögé utasítsa a versenytársakat.