Az MMO-k (Massively Multiplayer Online games) világa nagy kihívásokkal küzd napjainkban – különösen az új játékok fejlesztése terén. Míg a jól ismert címek, mint a World of Warcraft vagy a Final Fantasy XIV továbbra is évente frissülnek, addig a vadonatúj MMO-k alig születnek meg, és ha mégis, gyakran már a fejlesztés során eltűnnek.
Sokan felteszik a kérdést: miért olyan nehéz mostanság új MMO-t készíteni? A fejlesztési költségek, hosszú fejlesztési idők, és a meglévő nagyágyúkkal való verseny mind komoly akadályok. Ezt tovább nehezíti, hogy a befektetők bizalma szinte teljesen eltűnt, különösen a nyugati piacokon, ahol sok projekt – mint a Lord of the Rings vagy a Warhammer MMO – már a közelmúltban is elbukott.
Zajlik egy egyértelmű kelet–nyugat ellentét is: ázsiai stúdiók évről évre több új MMO-val rukkolnak elő, miközben a nyugati cégek legfeljebb néhány évente tudnak jelentkezni egy-egy új címmel. A különbségek mögött elsősorban az alacsonyabb munkaerőköltségek, agresszívebb monetizációs stratégiák és a mobilpiac kihasználása áll.
További témák között szerepel, hogy milyen szerepet játszhatna például a mesterséges intelligencia a költségek csökkentésében, vagy hogyan tudna megújulni ez a műfaj a közeljövőben – akár teljesen új játékelemek vagy hibrid műfajok megjelenésével.










