A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 18 perc

Miért nehéz új MMO-t fejleszteni nyugaton, és miért pörög keleten?

Miért tűntek el az új MMO-k a nyugati piacról, miközben Keleten még mindig évente jelennek meg újabb címek? A videó bemutatja az okokat, a fejlesztői akadályokat és a befektetői bizalom hiányát, valamint felvázolja, hogyan újulhatna meg a műfaj a következő évtizedben.

Az MMO-k (Massively Multiplayer Online games) világa nagy kihívásokkal küzd napjainkban – különösen az új játékok fejlesztése terén. Míg a jól ismert címek, mint a World of Warcraft vagy a Final Fantasy XIV továbbra is évente frissülnek, addig a vadonatúj MMO-k alig születnek meg, és ha mégis, gyakran már a fejlesztés során eltűnnek.

Sokan felteszik a kérdést: miért olyan nehéz mostanság új MMO-t készíteni? A fejlesztési költségek, hosszú fejlesztési idők, és a meglévő nagyágyúkkal való verseny mind komoly akadályok. Ezt tovább nehezíti, hogy a befektetők bizalma szinte teljesen eltűnt, különösen a nyugati piacokon, ahol sok projekt – mint a Lord of the Rings vagy a Warhammer MMO – már a közelmúltban is elbukott.

Zajlik egy egyértelmű kelet–nyugat ellentét is: ázsiai stúdiók évről évre több új MMO-val rukkolnak elő, miközben a nyugati cégek legfeljebb néhány évente tudnak jelentkezni egy-egy új címmel. A különbségek mögött elsősorban az alacsonyabb munkaerőköltségek, agresszívebb monetizációs stratégiák és a mobilpiac kihasználása áll.

További témák között szerepel, hogy milyen szerepet játszhatna például a mesterséges intelligencia a költségek csökkentésében, vagy hogyan tudna megújulni ez a műfaj a közeljövőben – akár teljesen új játékelemek vagy hibrid műfajok megjelenésével.