Az utóbbi években alig változott a belépő szintű gamer laptopok grafikus kínálata, pedig közben újabb CPU-architektúrák jelentek meg. Érdekes paradoxon, hogy a laptopgyártók gyakran négyéves GPU-kkal szerelik az olcsó gépeket, mert nincs igazán vonzóbb lehetőségük ezen az árszinten.
Sokan azt gondolhatják, hogy a „frissebb” modellekkel, mint az RTX 3050, előrébb járnak, de a videó rávilágít arra, hogy adott esetben az újszerűbbnek tűnő kártya valójában régebbi vagy csak minimális előrelépést jelent teljesítményben. Az új és régi GPU-k közötti elnevezések közötti káosz – például 4 GB vagy 6 GB memóriával szerelt 3050-esek, ahol ráadásul az sem mindig derül ki, pontosan melyik kerül a gépbe – tovább nehezíti a vásárlók dolgát.
A memória méretén túl a videó kitér arra is, hogy milyen valós teljesítményt nyújtanak ezek a kártyák néhány népszerű játékban, például a CS2, Cyberpunk, Stalker 2 vagy Doom: The Dark Ages futtatásánál. Kiderül, hogy az alacsonyabb kategóriás GPU-kkal csak kompromisszumokkal, minimum grafikai beállításokkal lehet játszani, és gyakran még így sem kielégítő az élmény. Különös hangsúlyt kap a 4050-es modell – ez a kártya már jelentős ugrást hoz a teljesítményben, de még így sem mondható igazán erősnek a mai elvárásokhoz mérten.
Felmerül a kérdés, hogy miért alakult ki ez a helyzet, miért választják a gyártók továbbra is ezeket a régi megoldásokat, és mit jelent ez a fogyasztók számára, akik új, olcsó gamer laptopot keresnek. A zavaros kínálat és információhiány mellett a videó további érdekességekre is ráirányítja a figyelmet, például arra, hogy milyen kompromisszumokat kell kötni a jelenlegi belépő szintű laptopokkal, és miért sodorja az Nvidia ebbe a helyzetbe a piacot.