Az utazás mára egy sor váratlan költséget, végeláthatatlan sorokat, kényelmetlen üléseket és nem ritkán meghibásodó repülőgépeket jelent. Felmerül a kérdés: vajon miként vált a repülés egykor luxusnak számító élményből tömeges közlekedési eszközzé, ahol egyre rosszabb élmények várnak az utasokra?
Egy rövid történeti visszatekintés során kiderül, hogy a repülés aranykorában az utazók friss ételeket, nagy lábteret és előkelő kiszolgálást kaptak, de ezért borsos árat kellett fizetniük. A fordulópontot az 1978-as dereguláció jelentette, amely szabadabb piaci versenyt és olcsóbb jegyárakat eredményezett, ám ennek ára a szolgáltatások színvonala volt.
A videó felveti, hogy a fapados légitársaságok, mint a Ryanair vagy a Spirit, teljesen átalakították a piacot. Bár olcsó jegyeket kínálnak, valójában minden korábban magától értetődő szolgáltatásért külön kell fizetni – csomagfeladásért, ülésválasztásért vagy éppen a beszállókártya nyomtatásáért. Ez a „szétcsomagolás” (unbundling) mára iparági normává vált.
Az egyre nagyobb tömeg kiszolgálása és az árverseny azonban új problémákat is hozott: a repülők túlzsúfoltak, a személyzet leterhelt, az utasélmény pedig folyamatosan romlik. Ezek mellett egyre több hiba és fennakadás lép fel műszaki, informatikai vagy személyzeti fronton is.
Miközben a légitársaságok rekordbevételekkel büszkélkednek, a költségek és az árverseny miatt mégis nehezen tudnak nyereségesen működni. Mai kérdés: lehet-e valaha visszatérni egy élhetőbb, utasbarát közeghez a repülésben, vagy végérvényesen megrekedtünk az olcsó, de rossz minőségű szolgáltatások világában?