A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Miért lett drágább az Xbox, és mit jelent ez a játékosoknak?

A Microsoft radikális profitcéljai miatt jelentősen drágultak az Xbox szolgáltatások és termékek. A videó bemutatja a döntések hátterét és feltárja, milyen hatással lehet mindez az iparágra és a játékosokra.

Az Xbox áremeléseinek hátterében komoly vállalati döntések állnak, amelyek jelentősen befolyásolják a teljes játékipart. A Microsoft menedzsmentje jelentős profitnövekedési elvárásokat támasztott az Xbox divízióval szemben: a cél egy 30%-os profitmarzs elérése, amely sokkal magasabb, mint amit a korábbi pénzügyi évek során sikerült produkálniuk.

A Bloomberg és más források által feltárt részletek szerint ez a cél több súlyos következménnyel is járt. Tömeges elbocsátások, projektek leállítása és belső átrendeződések borzolták a kedélyeket. Nem csupán az Xbox fejlesztéseit, hanem a teljes Microsoft vállalati struktúrát is érinti ez a törekvés.

Felmerül a kérdés, hogy mennyire működőképes egy ekkora profitelvárás a videojáték-iparban, ahol hagyományosan alacsonyabb a hardvereszközökön elérhető nyereséghányad. Érdekes párhuzam vonható a Nintendo és a Sony stratégiáival, akik szintén változó profitmarzsokat értek el az elmúlt években.

A videó összefoglalja azokat a dilemmákat is, amelyekkel a Microsoft szembesül: folytatják-e az agresszív áremelést, vagy inkább a költségek lefaragásával próbálnak új irányt szabni az Xbox jövőjének? Az Activision Blizzard-üzlet példája különösen hangsúlyos, hiszen mélyen befolyásolja a mostani irányváltásokat és a vállalat pénzügyi stratégiáját.