Az Xbox áremeléseinek hátterében komoly vállalati döntések állnak, amelyek jelentősen befolyásolják a teljes játékipart. A Microsoft menedzsmentje jelentős profitnövekedési elvárásokat támasztott az Xbox divízióval szemben: a cél egy 30%-os profitmarzs elérése, amely sokkal magasabb, mint amit a korábbi pénzügyi évek során sikerült produkálniuk.
A Bloomberg és más források által feltárt részletek szerint ez a cél több súlyos következménnyel is járt. Tömeges elbocsátások, projektek leállítása és belső átrendeződések borzolták a kedélyeket. Nem csupán az Xbox fejlesztéseit, hanem a teljes Microsoft vállalati struktúrát is érinti ez a törekvés.
Felmerül a kérdés, hogy mennyire működőképes egy ekkora profitelvárás a videojáték-iparban, ahol hagyományosan alacsonyabb a hardvereszközökön elérhető nyereséghányad. Érdekes párhuzam vonható a Nintendo és a Sony stratégiáival, akik szintén változó profitmarzsokat értek el az elmúlt években.
A videó összefoglalja azokat a dilemmákat is, amelyekkel a Microsoft szembesül: folytatják-e az agresszív áremelést, vagy inkább a költségek lefaragásával próbálnak új irányt szabni az Xbox jövőjének? Az Activision Blizzard-üzlet példája különösen hangsúlyos, hiszen mélyen befolyásolja a mostani irányváltásokat és a vállalat pénzügyi stratégiáját.









