A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Miért lett Barry Manilow új dala túl autotune-os?

Phil részletesen elemzi Barry Manilow új dalának vokális utómunkáját, és érdekes kérdéseket vet fel az autotune alkalmazásának mértékéről és a művészi hitelességről.

Ebben az elemző videóban Phil, a Wings of Pegasus csatornától, egy frissen megjelent Barry Manilow dalt vesz górcső alá, amely a ‘Once Before I Go’ címet viseli. A videó célja, hogy felhívja a hallgatók figyelmét a vokálon alkalmazott extrém hangfeldolgozásra, különösen az autotune és a hangmagasság-korrekció túlzott használatára.

Az elemzés során különös hangsúlyt kap a hang rögzítésének és utófeldolgozásának folyamata. Felmerül a kérdés, hogy mennyire tudatos döntés a produceri oldalról az ilyen mértékű digitális manipuláció – és vajon maga az előadó, Barry Manilow, tisztában van-e vele, hogy az énekhangját ennyire átalakították.

A videó több zeneipari gyakorlathoz is kapcsolódik, példaként említve Cher ‘Believe’ című slágerét, és rávilágít arra, hogy az efféle szerkesztések hatása sokszor ellentmondásos: a modernizálás szándéka gyakran mesterséges, gépies hangzást eredményezhet, szemben az előadó eredeti hangszínével és kifejezőkészségével.

Több izgalmas kérdést is felvet a videó: Hogyan befolyásolja a produceri döntés egy előadó megítélését és hírnevét? Elfogadható-e az ilyen masszív digitális beavatkozás egy legendás hangnál, vagy elveszíti tőle egyéniségét? Pontosabban, hol a határ a hangtechnikai korrekció és a túlzó manipuláció között?