A bemutatóban Russ osztja meg személyes tapasztalatait a Retroid Pocket Classic kézi konzollal kapcsolatban, amely az utóbbi időben az egyik kedvence lett. Ezt a modellt a vertikális kialakítása, élénk színváltozatai és különös retro hangulata emeli ki a többi kézi konzol közül.
Kiemelten szó esik az OLED-kijelzőről, amely különleges 31:27-es képaránnyal és 1240×1080-as felbontással rendelkezik – ez többek között a Game Boy és Game Boy Color játékok megjelenítésénél jelent előnyt, illetve jól illeszkedik a Super Nintendo és NES-játékokhoz is. Az emuláció és az integer scaling beállítások lehetőségeit is részletezi, hangsúlyozva, hogy milyen fontos lehet a tökéletes pixelarány megtartása vagy a képernyő megfelelő kitöltése.
Szóba kerül a készülék teljesítménye: a Snapdragon G1 Gen 2 chip révén számos régebbi konzolt, 3D-s rendszert és akár GameCube- vagy PS2-játékokat is futtathat, noha a vezérlőgombok hiánya korlátozhatja a modernebb játékokat. A hosszú akkumulátoridő és a hosszú inaktív üzem után is tartós töltöttségi szint szintén hozzájárul a felhasználói élményhez.
Felmerülnek kompromisszumok is, például a limitált GPU-teljesítmény, amely megnehezíti bizonyos grafikai effektek (pl. CRT shader-ek) használatát, illetve a videókimenet hiánya. Emellett szó van a készülék módosíthatóságáról is: hogyan lehet például halkabbá tenni a gombokat egy, az Etsy-n kapható „silent button TPU mod ring” segítségével.
A szerző végül megosztja, hogyan alakította saját játékélményét: a Retroid Pocket Classicon olyan, főként nosztalgikus, egyszerűbb retro játékokat futtat, amelyek jól illeszkednek a D-pados kialakításhoz, és könnyen elővehetők egy-egy rövid játékhoz is a nap bármely szakában.