Két neves amerikai egyetem, az MIT és a Wharton egymásnak ellentmondó eredményei adják a kiindulópontját ennek a témának: míg az MIT szerint a vállalati AI-projektek 95%-a bukás, addig a Wharton elemzése szerint 75%-uk sikeres. Ezek a tanulmányok első látásra teljesen eltérő képet festenek az AI vállalati bevezetésekről.
Felmerül a kérdés, miért mutatnak ilyen eltérő arányokat, ha ugyanazokat a cégeket vizsgálják. A kutatók jelentős különbségeket alkalmaznak az eredményesség mérésében: míg az MIT csak a rövid távú, egyértelmű pénzügyi hasznot számolja sikernek, a Wharton a produktivitást, időmegtakarítást és más, „puhább” szempontokat is figyelembe vesz.
A videóban kibontakozik, mennyire fontos a kontextus ismerete és alkalmazása szervezeti szinten, és hogy hogyan lehet ezt a tudást csapatok szintjén kialakítani. Megjelenik a problémafeldolgozó készségek fejlesztésének igénye, illetve az a gondolat, hogy az AI korában újra kell gondolni a menedzsment és az egyéni felelősség szerepét is.
Arról is szó esik, mennyire elengedhetetlen, hogy a „tapasztalat” vagy „ízlés”, ami korábban csak kevesek privilégiuma volt, most már csapatszinten is jelen legyen: csak így mozdulhatnak el a vállalatok az AI-adta lehetőségek hatékony kiaknázása felé.








