A Cyber Monday évről évre rekordokat dönt az online értékesítésben, de mégsem érződik különleges eseménynek a hétköznapi életünkben. A naptár egyik legfontosabb fogyasztói napjává vált, miközben alig kelti fel az emberek figyelmét a köztereken vagy a médiában.
Az online vásárlás gyors elterjedése és a Black Friday fizikai tombolásához képest visszafogott hangulata egy újfajta vásárlási élményt hozott. A Cyber Monday célja eredetileg az volt, hogy az online boltok is részesedjenek a hálaadás utáni vásárlási lázból, de ma már szinte minden nap akad valamilyen online akció.
Az évek során a jelentős kedvezmények elapadtak, a nagy leárazások helyét apró, szinte mindennapos akciók vették át. A videó rávilágít arra is, hogy az adatkereskedelem mennyire összefonódott az online akciókkal, és a vásárlók személyes adatai könnyen árucikké válhatnak.
Felvetődik a kérdés, hogy a folyamatos leárazási hullám milyen hatással van a vásárlási döntéseinkre, a vásárlás és az ajándékozás személyes élményére – főként az ünnepi időszakban. Vajon van még valódi értéke a Cyber Monday típusú digitális vásárlási napoknak, és mit árulnak el a jelen fogyasztói szokásairól?