A zenei kulcsokon belül csak hét fő akkord található, mégis van köztük olyan, amelyik szinte soha nem kerül elő. Melyik ez az akkord, és miért számít ennyire ritkának a zeneszerzésben?
Bár a hetedik hangra épülő, úgynevezett vezetőhang- (diminished) akkord teljesen legitim része minden dúrskálának, gyakorlatilag alig találkozunk vele a klasszikus vagy a könnyűzenében. Érdekes példákat hoz fel a videó – például a Queen, a Beach House vagy Fiona Apple műveiből –, amelyekben éppen ez az elhanyagolt akkord bukkan fel, és teremt izgalmas hangzást.
A hangszeres megközelítések is befolyásolhatják, mennyire fordul elő ez a vezetőhang-akkord különböző műfajokban; zongoristák számára logikus és könnyen elérhető lehet, gitárosoknak viszont nehezebb játszani.
További kérdések is felmerülnek: Milyen összefüggések vannak a hetedik fokú akkord, a domináns szerepe és a zeneszerzők szokásai között? Hogyan függ a leírás és a kottaolvasás ettől? Mely számokban és milyen zenei helyzetekben kerül mégis elő, és mi számít „helyes” analízisnek az akkord meghatározásakor?