A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 36 perc

Miért jelent kihívást egy Porsche GT3 fenntartása és fejlesztése?

Hogyan vezetett a folyamatos átalakítás, meghibásodás és szerviz egy rekordkilométeres Porsche GT3 kalandjában pénzügyi és technikai mélyponthoz? A videó ezt a kérdéskört járja körbe számos érdekességgel.

A tulajdonos egy Porsche 991.2 GT3-at vásárolt, kitűzött célja pedig az volt, hogy 100 000 mérföldet tegyen meg vele, ezzel rekordot döntsön. Az autó előéletéhez hozzátartozik, hogy eredetileg olimpiai bajnok kerékpárostól, Sir Chris Hoytól származik. Az első néhány ezer mérföld után újabb 55 000 mérföldet autóztak vele, ám a projekt útjába különböző átalakítások és meghibásodások gördítettek akadályokat.

Az autó több átalakításon esett át: kétszer festették újra, lecserélték a hátsó szárnyat ducktail kialakításra, új kipufogórendszert és egyedi belső teret kapott. Ezek a módosítások gyakran több hónapra kivonták az autót a forgalomból, miközben átmenetileg más autóval, egy BMW M3 Touringgal pótolták a napi használatot. Az autó így hosszabb ideig állt, miközben a cél, a 100 000 mérföld, háttérbe szorult.

Egy ambiciózus motorsport kihívás – a Nürburgring Nordschleifén egy hét percnél gyorsabb kör – is terítékre került, amelyhez az autó komoly felkészítést, átvizsgálást és szervizelést igényel. Megismerhetjük, milyen típusú kopások, sérülések, vagy akár váratlan meghibásodások keletkeznek egy GT3-on 60 000 mérföld használat után. Felmerülnek kérdések a karbon-kerámia féktárcsák kopásáról, a hajtószíjak és szűrők karbantartási ciklusairól, valamint a futómű és gumik állapotáról is.

Az is előkerül, milyen kihívásokkal és kiadásokkal jár egy ilyen sportautó gondos szervizelése és felújítása, valamint mennyire komoly költségvonzata lehet egy elhanyagolt időszak után a Porsche gyári normáinak való megfelelés. A néző betekintést kap a tipikus GT3 problémákba, a mindennapi használat és pályanapok okozta elhasználódás részleteibe, miközben feltérképezhetjük, mennyire „munkagép” is lehet egy ikonikus sportautó.