Különböző mesterséges intelligencia (AI) programok, köztük a ChatGPT, Claude, Gemini, Deep Seek és Grok képességeit vizsgálja a videó. Kiemeli, hogy ezek a rendszerek hogyan kezelik például a bonyolult matematikai és zenei kérdéseket.
Izgalmas témák merülnek fel, mint például az, hogy ezek az AI rendszerek hogyan generálnak tartalmat, milyen forrásokra támaszkodnak a tanulás során, és milyen eltérések figyelhetők meg pontosságukban vagy kreativitásukban. Az AI által létrehozott fiktív művészek, zenék és dalszövegek példáin keresztül érzékelteti, hol vannak az automatizált kreativitás határai.
Érdekes megfigyelés, hogy egyes AI-k gyorsabban és pontosabban oldják meg a feladatokat, miközben az adatok minősége, mennyisége és a források (pl. YouTube, Wikipedia, Reddit) jelentős hatással vannak a végeredményre. Felvetődik a kérdés: mennyire lehet megbízni ezekben a rendszerekben, amikor speciális, gyakorlati tudást, például zenemixing tapasztalatot vagy zenei produkciós trükköket kell átadni?
Rámutat továbbá arra, hogy a legsikeresebb zenészek és producerek tudása gyakran nem hozzáférhető az interneten, ezért az AI-k „tudása” sokszor hiányos vagy felszínes. Arról is szó esik, hogy az AI fejlesztések egy ponton adathiányba ütköznek, és ennek következményei lehetnek például az oktatásban, a kreativitásban vagy akár a technológiai fejlődésben.










