A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

Miért fut zátonyra sok cégnél az AI bevezetése, és hogyan csináld jól?

Miért buknak el a legtöbb cégnél az AI-projektek, és hogyan lehet az első lépésektől hatékonyan építkezni? Gyakorlati példákon és tanulságokon keresztül mutatja be a videó, milyen buktatók és lehetőségek rejlenek az AI üzleti alkalmazásában.

Hogyan integrálható hatékonyan a mesterséges intelligencia (AI) a vállalati folyamatokba? Több mint húsz céges tapasztalat mentén feltárulnak azok a gyakori akadályok, amelyek az AI bevezetését kísérik: tipikus hibák, félreértések és az első, kiemelten fontos lépések, amelyeket sokan kihagynak.

A vállalatok gyakran nem tudják, mely problémák alkalmasak AI-alapú megoldásra, ezért fontos, hogy „AI intuíciót” fejlesszenek ki. Ez a képesség az AI eszközök szélesebb körű megismeréséből fakad, és segít felmérni, mely üzleti feladatok profitálhatnak a legjobban az AI-tól. Példákon keresztül kerül bemutatásra, hogy mely feladatok (mint például meeting utáni e-mail összegzések, PDF-feldolgozás vagy szerződés-elemzés) esnek az ún. AI „édes pontjába”.

Külön figyelem irányul arra is, mennyire létfontosságú az automatizálás előtt a cég folyamatai és dokumentációi pontosítása, valamint a folyamatok manuális kipróbálása. Emellett fontos dilemmaként jelenik meg az azonnali „gyors nyereségek” és a hosszú távú, jelentős üzleti hatás közötti egyensúly megtalálása.

A szerző hangsúlyozza, hogy érdemes az AI-képességek kihasználását kis lépésekben, a meglévő eszközök jobb kihasználásával kezdeni, valamint megosztani a sikereket a szervezeten belül, hogy mindenki lássa a konkrét hasznokat. Részletesen górcső alá veszi a munkatársak bevonását, a megfelelő nyelvhasználatot, valamint a mérhető ROI (megtérülés) kialakítását.

Végül szó esik arról, miért fontos nyitottnak maradni, és folyamatosan tesztelni új AI-eszközöket, hiszen a feladatok és modellek dinamikusan fejlődnek – így a siker kulcsa a folyamatos tanulás és iteráció.