A beszélgetés középpontjában a fizikaoktatás és a matematikaoktatás alapjai állnak. A megszólalók azt tárgyalják, miért érdemes a legelső lépésektől kezdeni, még a legelvontabb témák oktatásában is, például a differenciálgeometriában.
Felvetik, hogy gyakran kimaradnak az alapvető logikai és halmazelméleti fogalmak, amelyek nélkül később megfoghatatlanná válnak a matematikai szerkezetek. Példákon keresztül mutatják be, miért fontos nemcsak intuitív módon, hanem elméleti szinten is tisztázni, mit jelent például egy halmaz vagy topológiai tér.
Megjelennek didaktikai kérdések is: hogyan lehet mindenki számára érthetően, ugyanakkor szakszerűen felépíteni a tananyagot, és hogyan érdemes újragondolni a tanítási sorrendet és módszereket. A beszélgetésben szóba kerül az is, hogy nem mindig hasznos egyszerűen átvenni a tankönyvi példákat, helyette inkább koncepcionális alapon kell felépíteni a kurzust.
Érdekes gondolatok hangzanak el a matematikai szigorúságról, a tanítás alapfeltevéseiről és arról, hogyan lehet bátorítani a hallgatókat a mélyebb megértésre, akár haladóbb anyagok bevezetésével is. Eközben a résztvevők saját tanítási tapasztalataikat is megosztják, és elgondolkodtatják a nézőt: valóban alaposan járjuk-e körül az alapfogalmakat, vagy sokszor csak átvett kifejezéseket és sémákat ismételünk gondolkodás nélkül?