A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

Miért érdemes a DLSS4 különböző módjait kipróbálni különböző felbontásokon?

Három DLSS4 üzemmódot – quality, balanced, performance – hasonlítanak össze részletesen, rámutatva, mikor érdemes kompromisszumot kötni a teljesítmény és a képminőség között 4K, 1440p és 1080p felbontásokon.

Milyen hatással van a DLSS4 különböző módjainak használata a játékélményre és a képminőségre? Ebben az összehasonlításban három fő DLSS4 preset – quality, balanced és performance – kerül vizsgálatra három különböző felbontáson: 4K, 1440p és 1080p. Minden példát azonos hardveren, GeForce RTX 5090-es grafikus kártyával teszteltek, hogy láthatóvá váljanak az egyes üzemmódok közötti eltérések.

Az elemzés során külön figyelmet kapnak olyan szempontok, mint a részletvisszaadás, a textúra minősége, a képstabilitás vagy a mozgás közbeni vizuális anomáliák. A vizsgálat rávilágít arra, hogy a fejlettebb DLSS4 algoritmusok már alacsonyabb minőségi beállításokon is jó eredményt nyújthatnak, amennyiben egyensúlyba hozzuk a teljesítményt a látvány minőségével.

Érdekes kérdéseket vet fel az is, hogy melyik játékstílushoz, grafikai elemekhez és jelenettípusokhoz melyik DLSS4 mód lehet az optimális. Szóba kerül például, hogy a fű, haj, részecskék vagy áttetsző textúrák mennyire érzékenyek a különféle beállításokra, illetve milyen kompromisszumokat kívánhatnak meg az egyes játékok. A vizsgálat kitér továbbá arra is, milyen körülmények között érdemes a lehető legjobb minőséget, illetve a nagyobb teljesítményt választani, figyelembe véve a CPU-limitációkat, illetve a játékos preferenciáit.