Számos nagy amerikai légitársaság, köztük az American Airlines, a Delta vagy az Alaska Airlines, már nem birtokolja flottájának jelentős részét, hanem inkább bérli a repülőgépeit. Ez a stratégia valójában egy hatalmas, háttérben működő iparágat hozott létre, amely kevesek számára ismert, mégis alapvetően változtatta meg a légiközlekedést.
A gépbérbeadás története szorosan összefügg a légitársaságok pénzügyi helyzetével és az iparág szabályozásának változásaival. Az 1978-as dereguláció előtt az amerikai légitársaságok számára a nyereség szinte garantált volt, ám a szabályozások enyhítésével a piaci verseny élesebb lett, és a társaságoknak kreatívabb módon kellett finanszírozniuk gépeiket. Ekkor jelentek meg olyan szereplők, mint az International Lease Finance Corporation vagy a GPA, akik lehetőséget kínáltak a repülőgépek bérlésére.
Napjainkban a világ legnagyobb gépbérbeadó vállalatai – köztük az AerCap vagy az Avalon – jellemzően Írországból irányítják hatalmas flottáikat, részben az ország kedvező adózása és a nemzetközi egyezmények miatt. Ez a rendszer lehetővé teszi a légitársaságok számára, hogy rugalmasabban kezeljék költségeiket és gyorsabban reagáljanak a keresleti változásokra.
A videó több érdekes pénzügyi és üzemeltetési kérdést is felvet, például: miért éri meg hosszú távon bérleni egy repülőgépet ahelyett, hogy megvásárolnák? Ki a felelős egy esetleges baleset során, ha a repülőgép valójában egy ír cég tulajdona? Milyen kockázatokat viselnek a légitársaságok, és miben jelent előnyt egy bérbeadó vállalat számára ez a modell? A globális légiközlekedés láthatatlan kulcsszereplői így folyamatosan formálják, hogyan és mivel repülünk.