A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Microsoft Trellis.2: Képből 3D modell, egyszerűen és részletgazdagon

A videó bemutatja, hogyan működik a Microsoft új képből 3D modellt generáló mesterséges intelligenciája, valamint kitér a fejlesztés technikai részleteire és gyakorlati felhasználási lehetőségeire.

Különleges technológiai bemutatót tart a csatorna, ahol a Microsoft legújabb Trellis.2 modelljének működését tesztelik. A fejlesztés lényege, hogy egyetlen képből képes nagy részletességű, fizikai alapú rendereléssel ellátott 3D modellt létrehozni, amely komplex alakzatokat és átlátszó felületeket is kezel.

Az ismertetés során szó esik az új modell és a korábbi verzió összehasonlításáról, valamint a Sinua Egyetemmel való együttműködésről, amely jelentős előrelépést hozott a 3D rekonstrukcióban. Megismerhetjük a technikai háttér egyes elemeit is – mint például a flow-matching transformer, a sparse voxel grid és a variációs autoencoder –, de konkrét megoldások helyett inkább a működési elvekre, a sebességre, illetve a felhasználási lehetőségekre fókuszálnak.

Felmerül, vajon mennyire fotórealisztikusak a generált modellek, mennyire tudják visszaadni a bonyolult, áttetsző vagy fénylő anyagokat, illetve mire lehet még használni a technológiát a játékfejlesztésen túl. Több példát is láthatunk a képből készített 3D modellezésre, miközben szó esik a szoftver lokális telepítéséről, VRAM igényéről és arról, milyen exportformátumokat támogat (pl. GLB).