1994-ben terjedt el egy meghökkentő álhír, amely szerint a Microsoft felvásárolta volna a római katolikus egyházat, ezzel első szoftvercégként szerezve kizárólagos elektronikus jogokat a Bibliára. A történet ironikus sajtóközleményként indult, majd villámgyorsan elterjedt, sokakat megtévesztve.
A hoaxban olyan abszurd ötletek is felmerültek, mint az online elérhető szentségek, vagy hogy a pápa lesz a vállalati vallási szoftverrészleg alelnöke, miközben egyes Microsoft-vezetők csatlakoznak a bíborosi testülethez. Annak ellenére, hogy egyértelműen tréfás a hangvétel, a közvélemény egy része komolyan vette a hírt.
Később a történet lavinát indított el hasonló vicces „sajtóközleményekkel”, például az IBM egyházi felvásárlásával. Mindeközben felmerültek a hoaxok terjedésének társadalmi hatásai is: miként válnak a modern kommunikációs csatornákon keresztül valódi hírré az abszurd pletykák, és mennyire képlékennyé válik az igazság és a humor határa.
A videó megvizsgálja, miként fordulhat elő napjainkban is, hogy a valótlan információk tömegekhez jutnak el, valamint azt is, hogyan támadtak vállalatokat vagy hírességeket különböző kitalált történetekkel, és hogyan született meg a leleplező oldalak és az urbánus legendák modern kultúrája.