Bong Joon-ho új sci-fi filmje egy különleges világban játszódik, ahol Mickey 17, egy ‘Expendable’ szereplő – azaz eldobható, veszélyes feladatokra szánt űrhajós – minduntalan újjászülethet, és továbbviheti emlékeit. Az alkotás hangsúlyt fektet az önazonosság kérdésére, valamint arra, hogyan változhat egy személyiség, ha folyamatosan új életeket kezd el ugyanazzal a tudattal.
A narratíva nem csupán morális dilemmákat és az ember-lét határait járja körül, hanem sok humorral és szatírával is él. Robert Pattinson kiemelkedő alakítása révén a néző betekintést kap abba, milyen lehet újra és újra meghalni és visszatérni, miközben a legveszélyesebb helyzetekbe küldik. Felvetődik a kérdés: milyen hatással van az emberi kapcsolatokra az, ha valaki ténylegesen ‘pótolható’, és mi lesz az egyén egyediségével ilyen körülmények között?
Társadalmi kérdések, mint a hatalomhoz való viszonyulás, illetve az eredetiség és a tömeggyártott tartalom közötti feszültség is hangsúlyosak. A film egyszerre bírálja a modern filmipar uniformizált termelését, és kínál alternatívát egyedi, művészileg vállalt látásmódjával. Kritikus párhuzamot von a mozifilmek és az úgymond ‘gyártósoron készült’ újragyártott termékek között, miközben hangsúlyozza az eredetiség jelentőségét.
Láthatóvá válik, hogy mennyire megosztó lehet egy olyan mű, amely nem törekszik mindenáron populáris élményt nyújtani, hanem inkább vitára, gondolkodásra késztet. Emellett a történet arról is szól, hogyan viselkednek az emberek, ha szembesülnek a halhatatlanság vagy sokszorosítás lehetőségével, illetve hogyan jelenik meg mindez a társadalmi hierarchiában és a hatalmi játszmákban.