Az éjszaka közepén, a Switch 2 premierjének éjszakáján, hangulatos technikai bemutatóval ismerkedhetünk meg az új játékkonzollal. A készülék első ránézésre szinte megegyezik elődjével, azonban aprólékos vizsgálat során számos érdekes tervezési döntés, egyedi megoldás és néhány megmagyarázhatatlan furcsaság is felmerül.
Felmerül a kompatibilitás kérdése: hogyan futnak a Switch 1 játékai a Switch 2-n, illetve mi történik, ha Switch 2-re optimalizált játékkártyát próbálunk az előző generációs eszközbe helyezni? Áttekintjük, mely játékokhoz jár ingyenes vagy fizetős frissítés, és hogyan változik meg a játékszoftverek és fizikai kártyák szerepe.
A hardveres összehasonlítások sem maradnak el: egymás mellé kerül a Switch Light, a Steam Deck, az ROG Ally X és a Legion Go S, hogy méretben, kialakításban és funkcionalitásban is összevethessük őket. Az eszköz védelméről is szó esik, különös tekintettel a Dbrand új kiegészítőire — mint a Kill Switch tok és a Prism kijelzővédő —, amelyek megjelenésükkel tovább növelik a készülék praktikusságát.
Szoftveres oldalról vizsgálják a felhasználói felületet, a témák átállításának lehetőségeit és a frissítésekből adódó újdonságokat. Megemlítik a dokkoló-kompatibilitást, valamint az új kijelző panel tulajdonságait: a megjelenítési felbontásról, képfrissítési rátákról, VRR-ról (változó képfrissítés) és a játékok átdolgozott, szebb grafikájáról is információt kapunk. A Switch 2 mérete és árazása, valamint az esetleges „Switch 2 Light” modell bevezetésének szükségessége is diskurzust indít el.
A videó számos olyan kérdést felvet, amelyek a Switch 2 jövőjével, játéktámogatásával, szoftveres fejlesztéseivel és a Nintendo stratégiájával kapcsolatosak, izgalmas gondolatokat vetve fel anélkül, hogy végső választ kínálna.