A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 18 perc

Metroid Prime 4: Vizuális káprázat és megosztó újítások az új részben

Az új Metroid Prime 4 elképesztő vizuális élményt és megosztó játékmeneti újdonságokat hoz, de számos kérdést vet fel a sorozat jövőjéről és hagyományairól.

Több mint nyolc éve vár a játékosközösség a Metroid Prime 4-re, és most végre eljött az idő, hogy elinduljon a kaland. A beszámoló részletesen bemutatja az első órák élményét: a látványvilág lehengerlő, a dzsungel hangulata magával ragadó, és az apró részletek igazán mélyen bevonják a játékost Samus páncéljába.

Külön kiemelést kapnak a vizuális technológiák, mint a 4K képfelbontás, a 60 fps, valamint a tökéletesen kidolgozott HDR, amely OLED kijelzőn még különlegesebbé teszi a sötétebb, vagy épp lávával telített területeket. A játék elején új karakter, Miles McKenzie is feltűnik, akivel kapcsolatban érdekes kérdéseket vet fel az alkotás: hogyan változtatja meg a hangulatot egy beszédes NPC a hagyományos izolált Metroid-élményhez képest?

A Soul Valley nevű terület az egyik legmegosztóbb pontja a játéknak. Az elemzés rákérdez arra, hogy ennek a sivatagos, körbejárandó régiónak valóban helye van-e a játék hosszában, vagy csupán mesterségesen növeli azt. A shrine-rendszer, mely világosan a Zelda-sorozatból merít ihletet, szintén színesíti a játékmenetet, de újabb kérdések merülnek fel azzal kapcsolatban, mennyire illeszkedik az újítás a Metroid-hagyományokhoz.

Az összefoglaló kitér továbbá a részletesen kidolgozott környezeti effektekre, a motorbike-játékmechanika szerepére, valamint a harcrendszer egyensúlyára. A beszámoló végig gondolkodtatja a nézőt: vajon hogyan lehetne továbbfejleszteni a Metroid Prime-szériát, mit várhatunk egy újabb részben attól, ha bizonyos ötleteket újraértelmeznek vagy épp elhagynak. A videó mindezeken túl szokatlanul részletesen reflektál a nosztalgikus és innovatív elemek arányának keresésére is.