Már majdnem két évtized telt el azóta, hogy a Metroid Prime széria utolsó teljesen új része elérhetővé vált, így nem meglepő, hogy óriási várakozás övezi a Metroid Prime 4: Beyond érkezését. A játék első látványos bemutatója drámai, filmszerű kezdést ígér: Samus egy föderációs katonai bázison harcol az űrkalózokkal egy titokzatos, erőteljes tárgyért, majd egyszercsak egy ismeretlen, elhagyatott templomszerű helyszínen találja magát.
A felfedezés során továbbfejlesztett mechanikák támogatják a klasszikus Metroid-hangulatot, például az újdonságnak számító pszichikus és telekinetikus képességek, melyeket Samus egy új, csaknem kihalt idegen fajnak köszönhet. Ezek az erők új réteget adnak a harcoknak és a fejtörőknek, miközben megőrzik a sorozat szokásos felfedező és atmoszférikus elemeit is.
Külön figyelmet érdemel a játék technikai megvalósítása: a Nintendo Switch 2-n futtatott demó során 120 képkocka/másodperces teljesítményt, különböző felbontásokat és többféle irányítási lehetőséget (például egérvezérlést) próbálhatott ki a tesztelő. Ezek friss lendületet adnak a játékmenetnek, ugyanakkor apró kényelmetlenségeket is rejtenek magukban, például a Joy-Con egérhasználata okozta kézfájdalmat vagy az érzékenységi problémákat.
Az impozáns újdonságok mellett azonban kérdések merülnek fel a Metroid-sorozat hangulatának változásairól. Samus mellett most egy Miles McKenzie nevű mérnök is feltűnik, aki folyamatosan kommentálja a történéseket, ezzel megtörve az ikonikus elszigeteltségérzést. Vajon elbírja ez a változtatás a Metroid Prime atmoszféráját, vagy épp ellenkezőleg, elvesz belőle?
A bemutatott játékelemek, a cselekmény és a technikai újítások érdekes irányba mozdítják el a szériát, és számos kérdést vetnek fel a végső élménnyel kapcsolatban.










