Néhány héttel a Metroid Prime 4 megjelenése előtt újságírók és különböző portálok lehetőséget kaptak arra, hogy kipróbálják a várva várt játékot. Az előzetes tesztek során több új információ látott napvilágot, miközben a fejlesztő, a Retro Studios és a Nintendo is részletes betekintést engedett a játék mechanikáiba és újdonságaiba.
A bemutatott játékmenet alapján többféle grafikai módot is kipróbálhattak, beleértve a 4K60 és a 1080p 120Hz opciókat, amelyek azt sugallják, hogy a játék kiaknázza a következő generációs Switch 2 képességeit is. Külön figyelmet kaptak a részletgazdag animációk és a karakter-specifikus mozdulatok, melyek az immerszív élményt hivatottak erősíteni.
Az újdonságok közül kiemelkedik a főhős, Samus új pszichikus képessége, amely új megoldásokat kínál a harcban, valamint a világ felfedezésében. Egy jelentős hangsúlyt kapó elem a motorbicikli, Viola is, amelynek szerepe a hatalmas, változatos biomban történő gyors közlekedés segítése, különösen a sivatagos területeken.
Az előzetesek fogadtatása túlnyomóan pozitív, de egyes kérdések is felmerültek, főként a Miles McKenzie nevű új NPC-vel kapcsolatban. Ő egy segítő, akit többen túlságosan beszédesnek és tolakodónak találtak, különösen amiatt, mert túl gyorsan ad segítséget és tanácsokat a játékosnak. Ez felveti a kérdést: hogyan lehet egyensúlyozni a kezdőbarát támogatás és a sorozatra jellemző izolációs élmény között?









