Simon Gerovich, a Metaplanet vezérigazgatója egy inspiráló és fordulatos történetet mesél el arról, hogyan jutott el társasága a túléléshez szükséges változtatásoktól egészen a globális elismertségig. Bemutatja saját útját, amely a pénzügyi szektorból a vendéglátóiparba, majd onnan a Bitcoin-központú vállalati stratégiához vezetett.
Egy világjárvány közepén, amikor a hagyományos üzleti modellek összeomlottak, felmerültek a létfontosságú kérdések: mi történik, ha egy vállalat bevétele teljesen megszűnik? Hogyan lehet átvészelni a pénzügyi instabilitást és a kiszámíthatatlan piaci körülményeket?
A Bitcoin, mint válságálló eszköz lehetősége jelenik meg, amely kiutat jelenthet a korábban elképzelhetetlen helyzetekből. Simon rámutat, hogy a Metaplanet egyik fő célja az átláthatóság és a pénzügyi eredményesség Bitcoin alapon történő mérhetősége lett.
Japán első nyilvánosan jegyzett, kizárólag Bitcoin tartalékokra alapozott vállalata rövid idő alatt robbanásszerű növekedésen ment keresztül. Hogyan tudta a cég hatalmas tőkét bevonni és ilyen gyorsan alkalmazkodni a kriptogazdaság elveihez? Milyen új mérőszámok mentén értékelik önmagukat és hogyan válhat egy részvény a legkeresettebb befektetési lehetőséggé egy szabályozott piacon?
A felvetett kérdések túlmutatnak a hagyományos pénzügyi mutatókon: mit jelent a cégértékelés a Bitcoin világában? Milyen szerepe lehet az oktatásnak és a közösségi térnek – például a tervezett Bitcoin Hotelnek – a jövő vállalati stratégiáiban? Ezek a dilemmák mind meghatározzák a digitális eszközök korának vállalati gondolkodását.