A Metal Gear Solid Delta: Snake Eater újragondolja a legendás Snake Eater játékot az Unreal Engine 5 használatával, miközben ragaszkodik az eredeti alkotás szellemiségéhez. A fejlesztők szeretettel és tisztelettel nyúltak az alapanyaghoz, így minden ismerős helyszín csillogó köntösben tér vissza.
Érdekes újdonság a Fox Hunt nevű többjátékos mód, ami új távlatokat nyithat mind a veteránok, mind az új játékosok számára. A játék központjában továbbra is a lehengerlő kémthriller és a hidegháborús paranoiát idéző történet áll, miközben személyes drámákat és fordulatokat is kínál.
A játékmenetben olyan részletesség rejlik, mint például a környezet változtatása (robbanóanyag elhelyezése, készletek megsemmisítése), vagy az ellenségek megtévesztése szokatlan eszközökkel. Ezek a trükkök izgalmas opciókat nyújtanak, és komoly hatással lehetnek az elkövetkező eseményekre.
Az új irányítási sémák kényelmesebbé teszik a játékot, ugyanakkor megoszthatják a rajongókat: könnyítenek a nehézségen, de az eredeti stílus is elérhető marad. Megmaradtak a humort csempésző abszurd pillanatok is, például fura fegyverek, vagy mókás minijátékok, mint a Snake versus Monkey mód.
Az alkotók törekedtek arra, hogy a hangulat, a részletek és a karakterek – köztük ikonikus szinkronhangokkal – mind hitelesen emlékeztessenek a klasszikus élményre. A Delta kiadás egyaránt új kezdet és múltidéző nosztalgia, mely izgalmas kérdéseket vet fel a jövő Metal Gear játékai kapcsán.