Az új Metal Gear Solid Delta: Snake Eater játék egyedülálló élményt nyújt azoknak, akik először vagy éppen sokadszor merülnek el a történetében. A régi emlékek és a technológiai fejlődés találkozása révén most soha nem látott részletességgel tapasztalhatjuk meg a hidegháborús, szovjetunióbeli dzsungel túlélőfantáziáját.
A hangsúlyos vizuális megújulás révén a természetes környezet, az időjárás változásai és a karaktermodellek úgy elevenednek meg, hogy apró részleteket is figyelhetünk meg – például a sár, a növényzet vagy akár sérülések nyomait Snake testén. Ezek a fejlesztések nem csupán grafikai villantások; a korszerű animációk, test- és mozgásdinamikák új szintre emelik a lopakodás élményét.
A játékmenet modernizációja különösen a mozgásra, kamerakezelésre és irányításra koncentrál: gördülékenyebb átmenetek, új nézetek, továbbfejlesztett fedezékrendszer, valamint a lopakodás során használható extra funkciók várják a játékosokat. Érdemes odafigyelni arra, hogy a játékmenet milyen mértékben változtatja meg a főellenfelekkel való összecsapást, illetve miként alkalmazkodik a fegyverek fizikai valósághoz közelebb álló működése.
Néhány újítás, mint az extra módok, gyors hozzáférés a rádióhoz és kiegészítők, vagy akár a menürendszer frissítése, a felhasználói élményt teszik átláthatóbbá. A hangzással és egyes részletekkel – például a főcímdal újravétele – kapcsolatban kritikusabb kérdéseket is felvet a videó: hogyan hatnak ezek a változtatások a nosztalgiára és a megszokott élményre?
Érdekes kérdés, milyen arányban érdemes megújítani egy klasszikus játékot, miközben megőrzik az eredeti hangulatot és történetet. A Metal Gear Solid Delta példája arra, hogy a hűség és az innováció miként tud együttműködni egy újrakiadásban.