A Meta Platforms virtuális valóság projektjén végzett költségcsökkentési tervek nagy figyelmet generáltak a technológiai szektorban. A vállalat akár 30%-os visszafogást is mérlegel a Metaverse projekten belül, amelyet egykor a digitális kommunikáció jövőjeként harangoztak be.
Az ambiciózus elképzelés szerint fejlett VR-headsetek, applikációk és szolgáltatások révén a felhasználók avatárok segítségével kapcsolódhatnának egymáshoz egy teljesen online világban. Ez az elképzelés azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hiszen a Quest-headsetek eladási számai és a Horizon Worlds aktív felhasználóinak aránya is elmaradt a várakozásoktól.
A verseny egyre élesedik, mivel olyan nagy szereplők is beléptek a piacra, mint az Apple és a Microsoft, akik szintén saját virtuális és kiterjesztett valóság projektjeiket fejlesztik. Mindeközben a Meta további kutatás-fejlesztési forrásokat fordít a VR-eszközök formavilágának, használhatóságának és grafikai minőségének javítására, hiszen a jelenlegi készülékek nehézségei és a virtuális terek grafikái gyakran kritikák tárgyává váltak.
Kiemelt témaként jelenik meg továbbá, hogy mennyire használják a Meta alkalmazottai saját fejlesztésű VR-eszközeiket, valamint az is, hogy a Meta próbálta-e az integrációt a már meglévő platformjai – például a Facebook, az Instagram és a WhatsApp – felhasználói között. A videó foglalkozik annak kérdésével is, hogy a közeljövőben milyen innovációkra, vállalati válaszokra számíthatunk.










