Az okosszemüvegek fejlődése új szintre lépett, két különböző modell, a Meta Ray-Ban Display és az Even G2 innovatív megközelítéseit mutatja be a videó. Az összehasonlítás során szóba kerülnek a formatervezés előtt álló kihívások, mint a méret, anyaghasználat, valamint az is, hogyan próbálják az eszközök a hétköznapi megjelenést ötvözni a fejlett technológiákkal.
Különös hangsúlyt kapnak a felhasználói élményt befolyásoló innovatív vezérlési módok: a Meta szemüvege egy idegi jeleket olvasó karszalaggal, míg az Even G2 egy érintős gyűrű segítségével vezérelhető. Felmerül a kérdés, melyik interakciós forma kínál kevesebb hibalehetőséget, illetve melyik kényelmesebb a hosszú távú használat során.
A funkciók terén is jelentős eltérések rajzolódnak ki: a Meta hangsúlyt fektet a szociális interakciókra (kamerák, audio funkciók, közösségi hálózatok), míg az Even inkább a mindennapi, diszkrét használatra és termelékenységre optimalizál, elhagyva a kamerát és a hangszórót a kényelmes viselhetőség érdekében. A videó felveti annak a dilemmáját, hogy a ‘smart’ szemüvegeket a szemüveg vagy inkább a technológia oldaláról kell-e továbbfejleszteni.
Szóba kerülnek a látásélmény és a kijelzők különbségei is. Az egyik modell csak az egyik szem elé, míg a másik mindkettő elé vetít információt, ami a komfortérzetre és használhatóságra is hatással van. Az alkalmazások és fejlesztési lehetőségek elérhetősége is markáns különbségeket mutat, hiszen a Meta zárt ökoszisztémájával szemben az Even SDK-t is kínál a leendő fejlesztőknek.
Végül a videó ár- és elérhetőségi kérdéseket is érint, valamint nyitva hagyja a kérdést: vajon melyik szemlélet – a mediális vagy a praktikus, produktivitás-orientált – lesz az okosszemüvegek jövője?










