Az idei év egyik legnagyobb VR-híre az, hogy az FCC kiszivárogtatott egy újabb Apple Vision Pro verziót, miközben egy kompaktabb, könnyebb változat fejlesztése leállni látszik. Felvetődik a kérdés, hogy merre halad az Apple a VR és AR szemüvegek terén, különösen az M5 chip bevezetésével és a fejlesztői fókusz hangsúlyozásával.
Különös figyelem irányul a Meta új Display szemüveg szerencsétlen indulására is, amelyet bonyolult vásárlási folyamat és készlethiány jellemez. Ezen felül érdekes dilemma, hogy a szemüveg viselése mennyire kényelmetlen hosszabb távon, főleg, ha valakinek dioptriás lencsére van szüksége.
Az is szóba kerül, hogy a PC VR és a Quest közötti összeköttetés jelentősen egyszerűsödik, valamint a Steam Link egyre több headseten válik elérhetővé, beleértve a Pico, Vive és Play for Dream modelleket. Ezek a fejlesztések új dimenziókat nyithatnak meg az eszközök közötti kompatibilitásban és a VR felhasználói élményben.
A szerző felveti: vajon igazán átrendezheti-e a piacot az Apple következő lépése, vagy marad domináns szereplőként a Meta? Ezek a nyitott kérdések adják a videó gerincét és ösztönzik a nézőket további gondolkodásra.