Bennfentes információk szerint a Meta Quest 4 VR headset csak 2027-ben várható, addig pedig a Meta egy új, könnyű AR-szemüveget, a Puffint tervezi piacra dobni, hogy felvegye a versenyt az Apple Vision Próval. A készülék közel ezer dolláros ára, valamint a Meta és a Disney együttműködése a 3D-s filmek terén is új irányokat sejtet.
Az utóbbi időben a Meta figyelme az AR termékek felé fordult: a Meta Ray-Ban okosszemüvegek és az Orion AR szemüvegek is középpontba kerültek. Eközben a VR fejlesztések és a VR-játék támogatásai háttérbe szorultak, ami csalódást váltott ki a VR-rajongókban, főleg, hogy a kevés exkluzív játék – például a Batman Arkham Shadow vagy a Marvel’s Deadpool – sem tűnik elegendőnek a jelentős piaci lendülethez.
Fejlesztők egy szűk köre még mindig igyekszik kihasználni a Quest 3 technikai tudását, de egyre nagyobb a bizonytalanság a VR játékok jövőjét illetően, főleg annak fényében, hogy a Meta erőforrásai inkább az új AR élményekre vagy a Horizon rendszerre irányulnak. Ezek a folyamatok komoly kérdéseket vetnek fel a VR hosszú távú támogatásával és az új közönség igényeivel kapcsolatban.
Felmerül a kérdés, vajon a VR vagy az AR hozhatja el az igazi áttörést, illetve képes-e a Meta kielégíteni mind a technológiai újítást, mind a játékos közösségek elvárásait egy egyre dinamikusabban változó piacon.