Két eltérő hozzáállást ismerhetünk meg a mesterséges intelligencia üzleti alkalmazása kapcsán: az egyik csoport túl lelkes, mindent automatizálni akar, míg a másik csoport inkább elveszettnek érzi magát a sokféle elérhető eszköz és modell között. Ezeket az eltérő kihívásokat és tipikus hibákat érdemes felismerni, mielőtt bármely cég belevág az MI bevezetésébe.
A bemutatott négy lépcsős módszer segít abban, hogy könnyebben eldönthető legyen, mely üzleti folyamatok automatizálását érdemes először megcélozni a legnagyobb hatékonyság és eredmény elérése érdekében. Az első lépés során egyetlen, hangsúlyosan fontos üzleti célt kell kiválasztani, amelyet reális időkereten belül kíván a vállalkozás elérni.
A második lépés a fő akadályok felismeréséről szól, amelyek hátráltathatják a kitűzött cél elérését. Fontos felmérni, mely szűk keresztmetszetek enyhítése hozhatja a legnagyobb javulást. A folyamat következő fázisában ezekhez az akadályokhoz tartozó konkrét funkciókat kell azonosítani, majd a funkciókat legapróbb tevékenységekre lebontani.
Felmerül a kérdés: hogyan rangsoroljuk a megoldandó tevékenységeket? A döntés alapja lehet az elérhető hatás vagy az automatizálás egyszerűsége az aktuális MI-eszközök ismeretében. Érdekes felvetés, hogy magát az MI-t is bevonhatjuk a rangsorolási folyamatba, hogy megalapozottabb döntéseket hozzunk, sőt, több modellt is érdemes lehet összevetni ugyanazzal a bemenettel.