Az egyik vezető amerikai technológiai vállalat, a Salesforce nemrégiben 4 000 ügyfélszolgálati munkatársat bocsátott el, helyüket mesterséges intelligencia-alapú ügynökök vették át. A vezérigazgató, Marc Benioff bejelentése sokkolta a közvéleményt: szerinte a jövő a kevesebb emberi erőforrással működő vállalatoké.
Miközben korábban a technológiai vezetők azt hangoztatták, hogy az AI kiegészíti majd az emberi munkát, mostanra a hangsúly eltolódott: már nemcsak hatékonyságról, hanem egyértelműen profitnövelésről van szó. Nagyvállalatok, mint a Salesforce, a Microsoft, a Meta vagy a Google, rekordnyereség mellett szisztematikusan csökkentik munkaerő-állományukat automatizálással.
A videó különösen kiemeli, hogy a leginkább veszélyben most a fehérgalléros, irodai dolgozók vannak. A mesterséges intelligencia terjedése olyan sebességgel zajlik, hogy az alkalmazottak többsége akár hónapokon belül szembesülhet a „gépek” által okozott átalakulásokkal. A kérdés: hogyan lehet erre időben felkészülni?
Felmerül, mely típusú munkahelyek a legveszélyeztetettebbek, milyen mesterséges intelligencia-eszközök jelentenek megoldást vagy veszélyt, és hogy valóban léteznek-e olyan készségek, amelyekkel az emberi munkaerő továbbra is pótolhatatlan maradhat.