Az adás középpontjában a mesterséges intelligencia legfrissebb áttörései, kereskedelmi trendjei és etikai dilemmái állnak. A beszélgetők kiemelik, hogy a közösségi médiában már nem csupán tartalomválogatást, hanem algoritmusok által generált tartalom-előállítást is látunk – a kreatív folyamat egyre nagyobb részét veszik át a gépek. Ebben a térben olyan gigászok, mint a Meta, az OpenAI, a Google és az XAI versenyeznek egymással, hogy ki tud új piacot – például virális AI-videók vagy hirdetési modellek – előbb teremteni.
Az OpenAI a ChatGPT-be integrált reklámokkal nagy bevételi forrást céloz meg, ami felveti a kérdést: mennyire lesz megbízható egy olyan AI, amelynek működésébe üzleti érdekek is beépülnek? A Google és a Meta is választ keres arra, hogyan védhetik meg reklámbevételi dominanciájukat a gyors változások közepette.
Új AI-eszközök és modellek jelennek meg – ilyen például a Sora 2, a Claude Sonnet 4.5 vagy az Imagine with Claude –, amelyek valós idejű szoftver- és tartalomgenerálásra képesek, és a határok az emberi és gépi kreativitás között egyre inkább elmosódnak.
Megkerülhetetlen téma az AI gazdasági, társadalmi és geopolitikai hatása. Kérdések merülnek fel arról, hogyan alakítja át az AI a munkaerőpiacot (automata szoftverfejlesztés, pénzügyi tanácsadás, egészségügy), miképpen változtatja meg az energia- és adatközpont-ipart, valamint hogy milyen új energetikai és tárkapacitásra van szükség a felgyorsuló digitális fejlődés kiszolgálására.
Az adás több területen is rávilágít arra, mennyire nehéz a jövőbeni exponenciális növekedéseket előre jelezni, legyen szó az energiáról, a mobilitásról vagy éppen a várható élethossz meghosszabbításáról. Mindez felveti a kérdést: hogyan készülhetünk fel társadalmi, egyéni és vállalati szinten ekkora, sokszor megjósolhatatlan átrendeződésekre?