Melyek a kamaraművek történetének legtöbbet játszott darabjai? A videó ezt a kérdést járja körül, Felix Mendelssohn 1839-ben írt D-moll zongoratrióján, az Opus 49-en keresztül. A mű számottevő meghatározó a kamarazene világában, és minden hangszercsoport számára izgalmas kihívásokat és lehetőségeket tartogat.
Felidézésre kerül a Mendelssohn család élete, társadalmi és kulturális háttere: hogyan hatottak rá a nagy zenei elődök, családtagjai, valamint a kortárs európai szellemi élet és hagyományok. Szó esik nővéréről, Fanny Mendelssohnról is, illetve Felix ifjúkori tanárairól és zenei példaképeiről, amelyek formálták zeneszerzői gondolkodását.
A videó bemutatja, miként dolgozzák fel különböző kamarazenekarok felvételeket a trióból, változatos előadásmódokban. Többek között szó esik a vibrato szerepéről a különböző zenetörténeti korszakokban, illetve arról is, hogy a felvételek hangzása mennyire függ a hangszereléstől, az előadók egyéni stílusától, a felvétel helyszínétől és technikájától.
Felmerül a kérdés: vajon a közös játékban a „szupersztár triók” vagy az összeszokott együttesek tudnak-e erőteljesebb művészi élményt nyújtani; hogyan befolyásolják a különböző interpretációk a darab karakterét, és mit jelenthet a modern hallgatók számára Mendelssohn művészi üzenete? A különféle felvételek összehasonlítása során az is előtérbe kerül, mi számít „jó” vagy „szép” zenélésnek.