A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 21 perc

Melyik stylus a legjobb választás DS és 3DS játékok emulálásához?

Modern kijelzőkön különböző stylusokkal tesztelik, mennyire lehet visszaadni a Nintendo DS és 3DS élményt, különös tekintettel a vezérlés pontosságára és gyorsaságára.

Az emulátorok használatakor sokak számára meghatározó élmény lehet, hogy mennyire sikerül visszaadni a Nintendo DS és 3DS kézikonzolok eredeti, stylus-alapú vezérlését. Felmerül a kérdés: milyen stylus vagy érintőceruza nyújtja a legjobb élményt a jelenlegi, modern érintőképernyős eszközökön?

A különböző stylusok között nagy technológiai eltérések vannak. Régen a DS és 3DS rezisztív érintőképernyőt használt, ahol a kemény műanyag stylus volt a legjobb választás – ezek egyszerűen és pontosan működtek. Ezzel szemben a mai eszközök jellemzően kapacitív kijelzővel rendelkeznek, amelyekhez többféle, gumivégű, szálas vagy tárcsás stylus, illetve Bluetooth-képes „aktív” toll is elérhető.

Különböző típusú játékok más-más igényeket támasztanak az érintőceruza-pontossággal és gyorsasággal szemben. A tesztekben említett klasszikus címek, mint például a Legend of Zelda: Phantom Hourglass vagy a Sushi Striker, kifejezetten jól szemléltetik, hogy az inputkésés vagy pontatlanság mekkora hatással lehet az élményre.

A gyakorlatban a stylusok kialakítása, a vég anyaga, sőt, márkán belüli eltérések is jelentősen befolyásolják a használhatóságot. Vannak nagyon olcsó, akár tízes csomagban árult gumivégű stylusok, egyszerű, de masszívabb szerkezetek, sőt, speciális modellek, amelyeket akár kulcstartóra is lehet fűzni vagy be lehet ragasztani a készülékre. Megjelenik a Nintendo hivatalos Switch stylusa is a kínálatban, amely sokak szerint a legjobb kapacitív stylus, de a Mixu gyártó is említésre kerül. Az aktív tollak sok extra funkcióval rendelkeznek, ugyanakkor kompatibilitási nehézségekbe is ütközhetnek.

Felmerül a dilemma: érdemes-e külön stylust vásárolni, vagy a saját ujjunkkal még mindig pontosabbak lehetünk? Előtérbe kerül a használhatóság, az ár, a pontosság és az emulációs késleltetés kérdése. A videó sorra veszi a főbb alternatívákat, kiemeli azok előnyeit, hátrányait, valamint felveti, hogy mennyire lehet reprodukálni az eredeti DS- és 3DS-élményt egy modern környezetben.