Egy friss felmérés szerint az amerikaiak többsége magabiztosan tekint pénzügyi céljai elérésére, mégis szinte mindenki úgy gondolja, hogy egy tudatos pénzügyi terv segítene még felkészültebbé válni. A beszélgetés során Gene Shotsky, a Her Money Media vezérigazgatója oszt meg szakértői tippeket arról, hogyan vihető át a viselkedési közgazdaságtan elmélete a hétköznapi spórolásba.
Megismerkedhetünk az automatizáció erejével – azzal, hogy miért működnek a bérből automatikusan levont megtakarítási programok, mint a 401k –, illetve azzal, hogyan lehet ezt a logikát más megtakarítási célokra alkalmazni. Felvetődik a kérdés, miként érdemes elkezdeni a megtakarítást, milyen tempóban növeljük a megtakarítási arányt, különösen, ha későn indítjuk el a folyamatot.
A műsorban arról is szó esik, hogyan érdemes egyensúlyt teremteni a költségek csökkentése és a bevételek növelése között, amikor a saját pénzügyi egyenletünket igyekszünk optimalizálni. Végül egy pszichológiai trükk kerül előtérbe: ha a céljainkat láthatóvá tesszük, könnyebbé válik a hozzájuk vezető úton maradni. Van-e jelentősége annak, hogy elnevezzük a megtakarítási számláinkat? Miért számít, ha magunk előtt látjuk az elérni kívánt célt?