A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 23 perc

Megfelel-e a Curse a „legrosszabb shooter” címnek a Mega Drive-on?

A Curse című Mega Drive-játék hírhedt hírnevét vizsgálja a videó, miközben sorra veszi annak dizájnelemeit, játékmenetét és főbb problémáit.

A Curse című Sega Mega Drive-játékot sokan a platform legrosszabb lövöldözős játékának tartják, különösen a japán Beep magazin kritikája és a játékosok visszajelzései alapján. A videó elején szó esik a játék dobozáról, különleges, minimalista dizájnjáról és furcsa borítóscreenshotjáról, ami már előre jelzi a minőséget.

Bemutatásra kerülnek a játék fizikai jellemzői, például a kazetta és a kézikönyv állapota, valamint kiemelésre kerülnek a japán kézikönyvek autentikus, CRT-n készült screenshotjai, amelyek megidézik az akkori időszak hangulatát.

A játékmenet során számos problémát emelnek ki: a 30 képkocka/másodperces lassú futássebességet, nagy és átláthatatlan objektumokat, nehezen kezelhető ütközésérzékelést, valamint azt, hogy az ellenségek egy része a pályaelemek között minden logika nélkül közlekedik. Felmerül a kérdés, hogy ezek mennyire teszik igazán játszhatatlanná a programot.

Érdekes aspektus, hogy más hasonló játékokkal, például az XDR-rel és a Thunder Force-szal is összevetik a Curse-t. Elgondolkodtató, hogy a különféle fegyverek és power-upok innovációt vagy inkább káoszt hoznak-e, illetve hogy a zene, grafika, boss harcok mennyire mentik meg a végeredményt.

A videó egyfajta nosztalgikus, kritikus szemléletet ajánl, és felveti annak a dilemmáját, hogy a játék valóban elnyeri-e „legrosszabb shooter” címét, vagy inkább egy alulértékelt, de javítható klasszikusról van szó.