A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

MeganeX, Bigscreen Beyond és Valve Index: VR headsetek lencse alatti összehasonlítása

Három VR headset képminőségét és funkcióit hasonlítják össze, kihangsúlyozva az extrém felbontás, a színek és a komfort különbségeit.

A videó három népszerű VR headset képminőségét és technikai megoldásait veti össze közvetlenül a lencsék mögül készült felvételeken keresztül. Megvizsgálja, hogy miben különböznek egymástól a legmodernebb, nagy felbontású micro OLED kijelzős modellek, illetve hogyan teljesít mellettük a még mindig népszerű, de régebbi technológiára épülő Valve Index.

Az összehasonlítás során részletes elemzésre kerül a képtisztaság, a színhűség, a fekete árnyalatok mélysége, valamint a készülékek által biztosított horizontális látómező (FOV) is. Külön figyelmet kap a felbontás és a kép élessége közötti különbség, valamint az is, hogy mennyiben tűnik el a „screen door” effektus, ami a pixelek közötti rácsosságot jelenti.

Felmerül a kérdés, hogy az extrém magas felbontás mellett valóban szükség van-e további technológiai előrelépésre, vagy inkább a meglévő funkciók tökéletesítésén érdemes dolgozni. Emellett szó esik a butított képfrissítési módokról, az üzemmódok közötti kompromisszumokról és arról, hogy a hardverek meddig képesek lépést tartani a VR játékok teljesítményigényével.

A készítő kiemel több szubjektív benyomást, például a színek melegségét, a torzításokat, valamint a fejlesztői visszajelzések és a felhasználói igények különbségeit is. Többször visszatérő motívum, hogy a VR-technológia elképesztően gyors fejlődésben van, ugyanakkor minden eszköznél kompromisszumokat kell kötni valamilyen tulajdonságban.