Egy különleges taktikai RPG világába pillanthatunk be, amely egyedi lehetőséget kínál két nagy frakció, a Mechanicus és a Nekronok szemszögéből. A játék kisebb összecsapásokon keresztül mutatja meg, hogyan bontakozik ki egy nagyobb konfliktus egy ősi sír feltárása nyomán.
A frakciók közötti különbségek hangsúlyosak: a Mechanicus inkább a fedezékek és a kifinomult, ‘cognition’ alapú képességek használatára támaszkodik, míg a Nekronok a szívósságukat, borzongató újjáéledési protokolljaikat és sajátos ‘dominion’ rendszerüket vetik be. A vezetők szerepe központi, akik speciális képességeikkel alakítják a csaták menetét, miközben túlélésük kulcsfontosságú a sikerhez.
A játék további érdekességeket is tartogat: nemcsak látványosabb és nagyobb lesz elődjénél, hanem várhatóan új stratégiai rétegekkel is bővül. Felmerül például, hogyan lehet majd régiókat elfoglalni és megvédeni, vagy épp különféle erőforrásokat kezelni az előrehaladáshoz. A Leagues of Votan érkezése is számos kérdést vet fel, mivel részvételük céljai egyelőre homályosak.
Az eddig bemutatott rész alapján már most kitűnik a fejlesztők szándéka: egy gazdagabb, változatosabb és taktikailag kielégítőbb játékélmény létrehozása, ahol a játékosok eltérő lehetőségeket és kihívásokat élhetnek át mindkét oldal irányításával.