A Mecha Break egy frissen megjelent, látványos és pörgős mechás multiplayer játék, amely rengeteg izgalmas harcot kínál. Már a játék első pillanataitól lenyűgöző a játékmenet sebessége, a grafika és az intenzív küzdelmek, amelyek azonnal magukkal ragadják a játékost.
Az alkotás három fő játékmódot kínál: a három a három elleni deathmatch-et, a hat az hat elleni, hero shooterekből ismert csapat-alapú célmódot, valamint az Extraction módot, amely egy nagy szigeten, PvE és PvP elemekkel keverve, loot-gyűjtésre és túlélésre ösztönzi a résztvevőket. Az Extraction mód különösen erős élményt nyújt dinamikus eseményekkel, boss harcokkal és loot gyűjtögetéssel.
A mechek (strikerek) változatos és átgondolt dizájnt kaptak, amelyek mind egyedi játékstílust biztosítanak, akár közelharcot, akár mesterlövész szerepet preferál valaki. Tizenöt különböző karakter közül választhatunk, akik eltérő fegyverzettel és képességekkel rendelkeznek.
Felmerül azonban több kritikus kérdés a játékosélmény és az üzleti modell terén. A menürendszer túlzsúfolt és bonyolult, az új játékosok eligazodását pedig a gyenge oktatómód nehezíti. Egy frissen induló, kevesek által ismert játéknál további problémákat okoz, hogy a monetizáció szinte azonnal, agresszív formában jelenik meg, méregdrága kozmetikai elemekkel és különböző előnyöket biztosító tárgyakkal.
A mikrotranzakciók, különösen az Extraction módban, nyilvánvaló előnyhöz juttathatják a fizető játékosokat, ami miatt sok játékos aggályokat fogalmaz meg a „pay to win” jelleggel kapcsolatban. A közösségi vélemények is megosztottak, sokan úgy érzik, hogy a fejlesztők túlságosan a bevételszerzésre koncentráltak, mielőtt erős, stabil játékosbázist alakítottak volna ki.
Mindezek mellett felmerül az igény egy tartalmasabb PvE részre is, mivel a meglévő PvE tartalmak nagyon élvezetesek, de mennyiségük korlátozott. Érdekes dilemma, hogy egy ilyen remekül játszható játék hogyan tud talpon maradni a túlzott monetizáció árnyékában – ezek a témák egészítik ki a játék körül kialakult beszélgetést.