A McLaren W1 megérkezésével új fejezet nyílik a brit gyártó legendás szupersportautóinak történetében. Az F1 után, amelyet sokan minden idők legjobb hiperkocsijának tartanak, majd a P1, a hiperautók Szentháromságának egyik legizgalmasabb tagja után most a W1 mutatkozik be 1258 lóerős hibrid hajtáslánccal.
Mindössze 399 példány készül, darabonként kétmillió eurós árcédulával, külön MSO személyre szabási lehetőségekkel. Technikailag igazi mérnöki bravúr a W1, hiszen a teljes rendszer könnyebb, mint riválisa, a Ferrari F80, miközben ötletes aerodinamikai megoldásokkal és új fejlesztésű monokokkal emeli új szintre a teljesítményt. Az autó sziluettje, felépítése és formavilága eltér a korábbi McLaren modellek kecses íveitől, helyette összetett, szinte szekciókra bontott külsőt mutat be, amely minden szögből más karaktert közvetít.
Az Aero Cell elnevezésű új váz, rendkívül kis súlyú hibrid rendszer, 9 200-as fordulatszámot elérő vadonatúj V8-as motor és a fixen beépített kagylóülések mind-mind hangsúlyozzák a sportos és innovatív szemléletet. Az autó technikája, aerodinamikája és energia-visszanyerő megoldásai elképesztően komplexek – a mérnöki részletekből folyamatosan újabb érdekességek tárulnak fel, például a padlólemez levegőcsatornái vagy a négy elektromotor által mozgatott aktív hátsó szárny.
Felmerülnek izgalmas kérdések a fejlett hibrid hajtás működéséről, az energia-visszanyerés hatékonyságáról, a letisztult vezetési élmény fontosságáról, valamint a modern hiperkocsik formatervi útkereséséről. Emellett szó esik arról is, milyen kompromisszumokat vállalnak a mérnökök a súlycsökkentés, teljesítmény és mindennapi használhatóság érdekében.