Ez a beszélgetés különleges utazásra visz el a brit számítástechnika történetébe, és betekintést ad egy ritka, korai otthoni számítógép – a Lynx – szoftverfejlesztésének kulisszái mögé. Martin Judd felidézi, hogyan merült el gyermekkorában a programozás világában, miután ZX81-en keresztül találkozott a Z80 gépi kóddal, és végül saját játékokat kezdett készíteni a Lynxre.
A személyes élmények mellett számos technikai részlet is szóba kerül: milyen kihívásokat jelentett a grafika vagy a hang vezérlése, és hogy a hardveres korlátok mennyire befolyásolták a játéktervezést. Martin konkrét példákat hoz az olyan játékmechanikák bevezetésére, amelyek egyenesen a gép korlátozásaiból eredtek – például a lövedékek vagy a mozgó karakterek kezeléséről.
Az interjú során érdekes kérdések vetődnek fel a hobbiból induló fejlesztés üzleti lehetőségeiről, a szoftverkiadás útvesztőiről, és arról, miért nem válhatott meghatározóvá a Lynx a nagyobb riválisok mellett. Kitérnek a szoftverek terjesztésének, mentésének és adatmegőrzésének nehézségeire is.
Felmerülnek általánosabb témák is: hogyan változott a programozás elismertsége, illetve milyen kihívást jelentett fiatal fejlesztők számára a folyamatosan változó hardverpiac, valamint a kódolás hardverhez kötöttsége a 80-as években.










