A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Márkás vagy saját márkás: ízpróba a Walmart termékeivel

Vakteszttel hasonlítanak össze ismert élelmiszermárkákat és a Walmart Great Value termékeit, felvetve az ár, az íz és a márka valódi jelentőségét.

Mekkora a különbség az ismert, márkás élelmiszerek és a Walmart saját márkás termékei között? Egy vakteszt során kiderül, hogy az íz, az ár és a kiszerelés mennyire befolyásolják a választást. Izgalmas kérdés az is, hogy egy átlagos vásárló ki tudja-e szagolni, melyik a neves márka, vagy a kedvezőbb árú alternatíva.

Különböző termékkategóriák mentén haladva – kekszek, üdítők, gabonapelyhek, édességek, sőt, még csirke nuggetsek és fagylaltok is terítékre kerülnek. Több kedvelt márka (például Coca-Cola, Hershey’s, Oreo vagy Tyson) kerül összehasonlításra a Walmart Great Value változataival. Az árak és csomagolások összevetése is izgalmas részlet a videóban.

Az ízpróbák során meglepő eredmények is születnek: az, hogy a résztvevők néha a saját márkás terméket részesítik előnyben, érdemes továbbgondolni, mit jelent valójában a márkahűség vagy a megszokás. Továbbá felmerül a kérdés, hogy valóban feltűnő-e a minőségbeli különbség, vagy a percepciót inkább a csomagolás és az ár alakítja?