Miért annyira fontos egy márka a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, és miért tartják kedvezőnek az erős márkát a keresőmotorok? Az epizód azzal indít, hogy a ‘csak építs márkát’ típusú tanács sokszor irreális azoknak, akik nem tudják, valójában mit is jelent ez, vagy hogyan kezdjenek hozzá.
Felmerülnek kérdések arról, hogy mitől természetes egy backlink-profil, és hogy a Google milyen jeleket keres a márkák és azok ismertsége kapcsán. Szóba kerül a branded keresések fontossága, illetve hogy az erős márkák miért szerzik könnyebben a hivatkozásokat és az említéseket az interneten, amit aztán a mesterséges intelligenciák is figyelembe vesznek.
Kiemelésre kerül, hogyan segíti a márkaismertség a kattintási arány (CTR) növelését a keresőtalálati oldalakon, illetve milyen előnyei vannak például újságírók ‘meggyőzésénél’ egy erős márka mögött állni. Ehhez konkrét példaként jelenik meg egy sokat linkelt, kreatív eszköz – például a Canva színpaletta-generátora –, amely gyorsan elterjedt pont a márka ereje miatt.
A műsor rávilágít, mennyire jelenthet hátrányt a márka hiánya: a kisebb bizalom, gyengébb hatás, kevesebb hivatkozás és rosszabb helyezések a keresőben mind visszavezethetők arra, ha nincs kialakult márkatudat és top-of-mind jelenlét egy adott területen.
Megismerkedünk azokkal az alapelvekkel is, amelyek mentén fel lehet építeni egy értékes márkát: küldetés, következetesség, egyedi pozíció és a folyamatos, minőségi jelenlét minden releváns platformon. Mindezek hogyanja és mikéntje köré számos praktikus tippet kapunk, miközben folyamatosan kérdés marad, hol a határ az elég jó és az igazán legendás márka között, és hogyan lehet egyéni vagy céges szinten is kitűnni a digitális zajból.







