A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Mark Zuckerberg új imidzse és a Meta változásai a politikai színtéren

Mark Zuckerberg látványos stílusváltása mellett a Meta közéleti politikájában is radikális fordulat figyelhető meg. A videó azt vizsgálja, mi állhat a változások hátterében.

Mark Zuckerberg külső megjelenése és kommunikációja az elmúlt években jelentős átalakuláson ment keresztül. Sokan észrevették a stílusváltást: laza ruházat, aranylánc, drága óra – ezek alapján feltűnően más ember benyomását kelti, mint korábban. Egyúttal a megszólalásai is egyre emberközelibbek és barátságosabbak.

Nem csupán a felszín változott, hanem a közéleti állásfoglalásai is. Zuckerberg mostanában nyíltan dicséri Donald Trumpot, és szembemenni látszik korábbi vállalati gyakorlataival, például a Meta (korábban Facebook) tartalommoderációs politikájával kapcsolatban. Felmerül a kérdés: valódi belső változás áll a háttérben, vagy inkább tudatos stratégia húzódik meg a háttérben?

A tartalom feldolgozza a korábbi konzervatívokkal szembeni cenzúrát, a Hunter Biden-laptop botrányt, a koronavírus eredetének elnyomását, valamint azt, hogyan próbálja Zuckerberg áthárítani a felelősséget a Meta döntéseiért a Biden-adminisztrációra. Szó esik a tényellenőrzési program leállításáról és annak okairól is, valamint a DEI (Diversity, Equity, Inclusion) programok visszaszorításáról, ahogyan más nagyvállalatoknál (például Target, Walmart, Ford, McDonald’s) is tapasztalható.

Felmerül továbbá, mennyiben befolyásolja Zuckerberg életében a pandémia alatti életmódváltás (BJJ, MMA, hawaii marhatenyésztés), és ezek miként hatnak a céges kultúrára. A videó továbbgondolásra invitálja a nézőt: vajon személyes fejlődésről vagy PR-kampányról van szó? Egy gesztusról a közvéleménynek, mellyel talán a Meta üzleti érdekeit igyekszik szolgálni?