Az elemzés központjában az új Mario Kart World játék áll, amely a Switch 2-re érkezik, és rögtön megjelenéskor igyekszik lenyűgözni a rajongókat. A szerző szerint, bár a menürendszer első ránézésre jól ismert, mélyebbre ásva felfedezhetők új funkciók és opciók, különösen az a nyitott világ, amelyet már a trailerek is ígértek.
Az új Grand Prix mód már majdnem egy road tripre hasonlít, ahol a versenyek közötti átvezető szakaszok is hangsúlyt kapnak, éreztetve a térképek valódi összekapcsoltságát. A vizuális látvány mellett a pályák és az összekötő utak közötti navigálás izgalmas kihívásokat tartogat, hiszen előjön a skill gap is, ahogy a játékosok egyre jobban kiismerik a játék mechanikáit.
A játék kiemeli a free roam módot, amelyben szabadon lehet felfedezni a világot, összegyűjteni különböző tárgyakat, és teljesíteni változatos küldetéseket. Ugyanakkor ez a szabadság vegyes érzelmeket vált ki: egyes játékosok számára ideális, másoknak hiányérzetet kelthet a statisztikák és a missziók követhetőségének hiánya miatt.
Külön figyelmet érdemel a Knockout Tour mód, amely kiemelkedően izgalmas, eliminációs futamokat kínál fokozódó nehézségi szintekkel, ahol a véletlenszerű események és a játék legendás „csavarjai” is érvényesülnek. A klasszikus balloncsata és coin runners játékmódok is visszatérnek, valamint a megszállottaknak ott a time trial, ahol az online ranglistákon lehet bizonyítani.
Az összekötő témák között ott a kérdés, vajon elég-e a Mario Kart World önállóan egy konzolindító címnek, és milyen irányba fejlődhet még a játék, különösen a nyitott világú lehetőségek tekintetében. A cselekmény egyensúlyozik a régi elemek újragondolása és az újszerű felfedezés élménye között, miközben egy-egy tipikus Nintendo-s megoldás is vitára adhat okot.