A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 28 perc

Marathon – egy új versenyző az extraction shooter piacon

A Marathon hands-on élménybeszámolója rengeteg nyitott kérdést hagy maga után: át tudja-e venni a stafétát a Destinytől, és képes lesz-e elég újat mutatni a zsúfolt extraction shooter piacon?

A Bungie új játékáról, a Marathonról szóló friss bemutató során számos izgalmas kérdés merül fel: vajon elég újat tud-e hozni a stúdió a már jól bejáratott extraction shooter műfajban, és képes lesz-e magával ragadni a Destiny rajongóit, vagy egy teljesen új közönséget szólít-e meg?

A játékosok háromfős csapatokban vágnak neki a veszélyes zónáknak, ahol a túléléshez, a zsákmányoláshoz és az ellenséges játékosok elleni harcokhoz kell alkalmazkodniuk. A pályákon számos PvE aktivitás, fejlett mesterséges intelligenciával rendelkező NPC-k és gyűjthető zsákmány vár rájuk, miközben folyamatosan ott a veszély, hogy minden megszerzett értéket elveszíthetnek egy rossz kör alatt.

A vizuális stílus erős hangulatot és egyedi világot teremt, bár a történet kidolgozása és a karakterek személyisége még bőven fejlesztés alatt áll. Külön érdekesség, hogy a friss bemutató alapján a játék jelenlegi állapotában hiányzik még a műfaj számára igazán sajátos, „összetartó” játékmeneti elem, amely igazán karakteressé tenné a Marathont.

A játék monetizációja szintén nyitott kérdés: vajon érdemes prémium árat kérni egy olyan élményért, ami a közösséggel együtt formálódik, vagy inkább ingyenesen lenne célszerű bevezetni? Mindezek mellett felmerül az is, hogy a folyamatos tartalom-visszaállítási rendszer és a szezonális resetek mennyire lesznek vonzóak a szélesebb közönség számára.

Az első benyomások alapján a Marathon nagy lehetőségeket rejt magában, de még sok minden kérdéses maradt – hogy mi lesz az a plusz, amitől kiemelkedik a versenytársak közül, arra a következő hónapok fejlesztési folyamatai adhatják meg a választ.