A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 96 perc

Marathon: A Bungie új játéka és mitől különleges az extraction shooter műfajban

A Friends Per Second stábja a Bungie következő nagy játékát, a Marathont vizsgálja: miért nem lesz free-to-play, milyen feszültségeket és újdonságokat kínál, és mit jelent a csapat számára a közösséggel közösen formált jövő.

A Friends Per Second podcast különkiadásában a csapat a Bungie közelgő játéka, a Marathon részletes bemutatójával és egy exkluzív interjúval jelentkezik, amelyben Joel Ziggler, a játék vezető fejlesztője mesél a koncepcióról, a műfaji választásról és arról, miért tértek el a free-to-play modelltől.

Központi téma a Marathon, amely háromfős csapatokra épülő extraction shooter. A beszélgetésben kifejtik, hogyan próbálják elérhetőbbé tenni a műfajt, miközben megtartják a hardcore elemeket és a feszültséget. A résztvevők saját élményeikről mesélnek az alfa verzióval kapcsolatban, kitérnek az AI, a loot rendszer, valamint a pályadizájn és a történetmesélés újszerűségére – utóbbi például detektívmunka, lore-gyűjtés és közösségi elméletgyártás formájában jelenik meg, nem klasszikus átvezetőkben.

Felmerül néhány kritikus kérdés is: vajon mennyire sikerül eltalálni az egyensúlyt a bungee-féle könnyedség és a műfaj saját, keményebb szabályai között? Hiányzik-e az a bizonyos „nagy ötlet” vagy egyedi vonzerő, ami kiemeli a Marathont a hasonló játékok közül? A csapat véleménye megoszlik, vannak, akik a műfaji sajátosságokat, mások a narratíva vagy a társaság erejét keresik a játékban.

A beszélgetés végén szó esik a játék üzleti modelljéről, a közösséggel való közös építésről, a szezonális tartalmakról és a piaci helyzetről – mindezek együttesen formálják a Marathon jövőjének legfontosabb dilemmáit.