Morantz története lenyűgöző példája annak, hogyan válhat egy legendás audio márka kultikus státuszból ipartörténeti lábjegyzetté. A márka korai éveiben, amikor még Saul Bernard Marantz szenvedélye és perfekcionizmusa hajtotta, kiemelkedő minőségű, kompromisszummentes audio termékek születtek.
Az idők során a vállalatok folyamatos kézváltásai – az amerikai Superscope-tól a holland Philipsen, a japán D&M Holdingson és a Sound Uniteden át egészen a Masimo egészségügyi konglomerátumáig – alapjaiban változtatták meg a Marantz identitását, gyártási és fejlesztési folyamatait. A történet olyan kérdéseket vet fel, mint: mi történik a kreatív, mérnöki gyökerekkel, amikor a vezetés pénzügyi szemléletű befektetőkhöz kerül? Hogyan hat a globalizáció és az egyre inkább tömegpiaci elvárások egykori csúcsmárkákra?
A videó betekintést nyújt abba, hogyan veszített a Marantz a presztízséből, miközben egyre inkább tömegtermékké, „polcról elérhető” márkává vált, elveszítve azt az egyediséget, ami miatt rajongtak érte. A márka sorsát most újabb óriások alakítják – vajon megmarad valami a régi minőségből és hírnévből, vagy végképp elvész a fény a név mögül?
Érdekes analógia vetődik fel más ikonikus márkák sorsával kapcsolatban is: vajon mihez kezd a tömegpiac egy hajdanvolt különlegességgel? Sorsára hagyja, uniformizálja, vagy képes valaki újjáéleszteni, visszahozni a régi szellemiséget?